olyckan

jag var på fest, ställde upp att köra istället för en vän som skulle dricka så han slapp köra tänkte att jag skulle vara duktig.. festen slutade i Alunda vi skulle åka hem. kom till morkarla, sen försvann minnet, två veckor efter (förra helgen) vaknade jag upp på sjukhuset. Då kom jag tillbaka till min kropp och vart mig själv, fatta ingenting. Hade inte hår på huvudet, ont i kroppen och såg nästan inte ett dugg. såg mig i spegeln och bröt ihop. Jag hade kört av vägen och skadat mig otroligt mycket, bröt ena armen/axeln, ena lungan förstördes, revben gick av, slog ut nån tand, blödning i huvudet, frakturer i hela ansiktet, smäll på levern, fraktur på ryggrad osv. 

 Direkt efter olyckan och några dagar efter var mitt liv illa till, låg i respirator, direkt efter olyckan fick min familj besked att vi fick ta timme efter timme för det var så illa till.. dom trodde ett tag att jag skulle bli hjärndöd, förlamad osv men jag kämpade mig tillbaka!

Direkt när jag vaknade till sa jag åt läkarna att sluta med medicin efter medicin, ville inte ha någon hjälp eller lindring.

Inte sovit en hel natt sen förra helgen. Hatar mig själv för att allt hände. Glad att han som var med i bilen inte blev något skadad, att han vaknade till i bilen och kunde ringa 112 , annars hade jag varit död.

Första hjälpen kom och just denna natt jobbade storebror(han är brandman), han kände inte igen mig först pga alla skador. Men såg sedan tatueringen jag gjorde på armen för mina båda bröder och förstod att det var jag. Tacka gudarna att han hjälpte mig från första början. Men för honom måste det vara så jävla hemskt..

Min familj och släkt har varit in hela tiden. Massa vänner hälsade på mig på sjukhuset också. Ni är helt underbara!

Fått höra allt från första början mamma & pappa när dom åkte fort in till akuten och förstod hur illa det var med mig när dom trodde dom skulle förlora deras dotter, mina bröder, mina släktingar och vänner hur folk bad för mig. Jag har fått så oerhört mycket stöd och vet inte hur jag skulle klara detta annars. Vet inte hur många månader det kommer ta tills jag är mig själv igen. Mitt ansikte var ju så förstört så dom har försökt bygga upp mitt utseende från bilder och från grunden. Får se om några veckor när svullnaden gått ner helt om dom behöver göra mer saker för att få mitt gamla utseende tillbaka. Operationen i mitt ansikte tog 16 timmar, har inget ben kvar i ansiktet. 

Jag har verkligen fått en andra chans och det känns verkligen. Jag ska aldrig någonsin inte ta vara på saker igen, jag ska leva mitt liv värdigt!


Dagen innan olyckan


strax efter olyckan & en operation dom fick göra akut





2 veckor efter...



Jag kan inte se på mig själv utan att gråta eller att det hugger i hela mig men snart kommer jag kunna förlänga håret, kunna sminka mig och vara normal igen. och jag längtar så mycket!

Kommentarer
Postat av: felicia udenius

jag älskar dig och kommer alltid göra.

2012-06-02 @ 12:43:42
Postat av: LINNEA'

Kunde inte håll tillbaka tårarna när jag läste det hära..

Men just nu är jag så himla glad över att du äntligen har fått komma hem. Fortsätt kämpa finaste du!

Du är alltid lika vacker mikaela och det hoppas jag att du förstår!

<3

2012-06-02 @ 12:54:19
URL: http://linneamalmborgs.blogg.se/
Postat av: josefin tranberg

Du är så otroligt stark vännen! Är så sjukt stolt över dig så jag vet inte vad jag ska säga, såfort jag tänker på dig o vilken kämpe du är så kommer glädjetårarna. Kan inte beskriva hur glad jag blev när jag hörde att du hade vaknat! Jag älskar dig mickis!

2012-06-02 @ 13:00:25
Postat av: Tilda

Du är så stark! <3

2012-06-02 @ 13:04:28
Postat av: My

Så otroligt starkt av dig Mikaela, har du klarat dig så här långt så tror jag verkligen på att du klarar dig hela vägen tillbaka! Kämpa på, tänker på dig fortfarande.

2012-06-02 @ 13:10:16
URL: http://mybrohlin.tumblr.com/
Postat av: Moralen

köra utan körkort= duktig?

du borde vara glad att du inte skadade någon oskyldig utan bara dig själv

2012-06-02 @ 14:40:37
Postat av: louise

Du har varit så stark, fortsätt kämpa så kommer allt snart bli bra!! <3 fina du

2012-06-02 @ 15:10:22
Postat av: elin h

Mickis ja känner dig inte längre men ja vart i chock när jag fick höra att de va du som hade varit i bilen jag såg dagen efter. Jag är glad över att du klarade dig och jag vet som alla andra i din omgivning att du är en stark person o de har du varit sen vi var små!

Lycka till nu och du kommer bli bra till slut för du är så stark!

Kram på dig!

2012-06-02 @ 16:26:16
Postat av: Amanda

Du är otroligt stark Mickis! Du har kämpat så himla mycket och jag beundrar dig verkligen!

Fortsätt kämpa nu! Du har så himla många som bryr sig om dig, både folk som känner dig och folk som inte känner dig!

Stryke kramar <3

2012-06-02 @ 17:06:44
URL: http://amandatv.blogg.se/
Postat av: Sanne

Jag älskar dig!!

2012-06-02 @ 18:43:55
Postat av: Anonym

OMG jag sitter här och grinar:'( Du är så stark! Med tanke på om vad som hänt är du vacker NO MATHER WHAT<3

2012-06-02 @ 18:53:28
Postat av: Sanne

Jag älskar dig!!!! <3<3<3

2012-06-02 @ 19:22:17
Postat av: idis

gråter som ett as när man läser allt du skriver, och även för att du har varit tvungen att få gå igenom allt du gör nu. Men samtidigt ser jag upp till dig för att du är så stark och klarat dig genom den svåraste biten!! Visst, det är lång tid kvar innan du kommer känna dig bekväm igen men varje tår och varje minut som du kämpar kommer att vara så jävla värt det i slutändan! Älskade vän <3

2012-06-02 @ 19:33:50
URL: http://beingidis.devote.se
Postat av: Rosanna

Du är så jävla grym mikaela! Beundransvärt stark.

2012-06-02 @ 20:15:13
Postat av: Sebbe V

Känner dig inte Mikaela. Men måste säga att du har kämpat och kommer få kämpa mer än de flesta av oss andra människor någonsin kan förstå. Oerhört starkt av dig att erkänna ditt misstag, alla begår misstag och vi lär oss av varandra.

Är övertygad om att du är en energifylld fantastisk person, som vill och kommer återhämta sig helt!

Styrkekramar från en av dina vänners vänner.

2012-06-02 @ 20:36:26
Postat av: johanna winberg

Älskade vän, en stor svart klump har släppt från mitt bröst. Är så innerligt glad att du är där du är idag, du förstår inte! När jag hörde om olyckan trodde jag inte det var sant, jag trodde du var borta för alltid, men så drömde jag om dig på natten efter olyckan, jag såg ditt vackra ansikte, hörde ditt skratt och kände din närvaro. Då förstod jag att du skulle klara det, att du skulle komma hem igen. Din själ och kropp är bland det starkaste på jorden. Jag längtar tills jag får träffa dig, <3

2012-06-02 @ 21:56:50
URL: http://johannaawinberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca Lager

Jag lider verkligen med dig Mikaela! Även fast vi inte känner varandra så bra, så är du ändå en del av familjen och familjen kommer alltid först oavsett vad. Jag kommer i alla fall finnas där och stötta dig hela vägen för du är en sådan underbar människa och det är inte rättvist att du ska behöva gå igenom det här <3

2012-06-02 @ 22:08:21
Postat av: amina

åh herregud vilken liten kämpe du är. som jag har suttit hemma och funderat hur det har gått för dig fastän jag inte ens vet vem du är.. du är en riktig kämpe. du är lika vacker trots allt och du ska verkligen kämpa vidare nu!! du är helt otrolig. det skär i hjärtat att se och läsa! kram amina

2012-06-03 @ 16:46:12
URL: http://aminamaria.devote.se
Postat av: Luxen

Kära syssling, att se bilderna får mig att gråta, men just nu tror jag du itne ska bry dig om utseendet, utan vara riktigt glad att du lever! :) För det är vi som känner dig iaf! Hoppas all rehabilitering går bra, håller tummarna för dig! mvh Lux

2012-06-04 @ 17:44:04
Postat av: Mickan - / My Life In My Words

Känner dig inte, vet bara vem du är.

Men jag måste säga att du är oerhört stark!

Dina ord berörde mig, jag sitter här med tårar i ögonen.

Även fast du är stark så kommer du att få gå en lång väg tillbaka, men du kommer att klara det, även om det kanske inte skulle kännas så ibland. :)

Kämpa på vännen! :)

2012-06-05 @ 18:16:07
URL: http://miickzz.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Du är stark som orkar kämpa, och även om du inte vet vem jag är (Ahmeds flickvän och en avlägsen släkting till dig) så har jag tänkt på dig mycket och hoppas innerligt att du mår bättre snart.



Jag tycker att du är vacker.

2012-06-07 @ 14:38:50
URL: http://imtoooldforthisshit.blogg.se/
Postat av: emma

Hoppas att du blir bättre snart, du verkar otroligt stark! :) Kraam

2012-06-07 @ 18:26:55
URL: http://emzgoesmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0