evigt tacksam

Nästa vecka ska jag till sjukhuset måndag, onsdag och fredag. Då ska planering för fler operationer i ansiktet göra. Dom ska göra allt för att jag ska bli mig precis lik, tänk vad dom kan göra! bygga upp från ett helt förstört ansikte till ett helt ansikte av att kolla på bilder osv. Dom är otroliga! Jag är evigt tacksam till alla läkare som hjälpte till att rädda mitt liv, och speciellt min storebror som var på plats och gick in i rollen att behöva rädda sin lillasyster och gjorde allt för att hålla mig vid liv. Älskar dig Daniel!

jag är glad att många skriver att det är skönt att höra att jag mår bra, men jag vill påpeka lite.. jag mår så bra jag bara kan efter alla skador jag fått men jag mår långt ifrån bra, det kommer ta månader innan jag kommer må bra. Jag är på spänn hela tiden för att jag inte kan koppla av när smärtan är hela hela tiden, dag som natt. Men jag förstår vad ni menar, men så ni vet, jag mår inte bra, inte alls. Men jag mår så bra jag bara kan efter skadorna.. Jag biter ihop för det mesta men det är svårt..

Ena sidan av mitt ansikte är fortfarande väldigt skadat, det har inte läkt och det är sidan som fick värsta smällen och det är en nerv som inte fungerar där också som gör att jag inte kan röra ögonbrynet, halva munnen rör sig inte lika mycket osv osv.. Men det kommer ordnas förhoppningsvis!

Lägger ut en bild så ni kan få se förändringen från olyckan :


Kommentarer
Postat av: Gunn Andreeff

Vet hur det är att förlora sin identitet. När det gäller mig så var det cancer. Men vi klarar det här Mickis. Så många som älskar dig och jag är en av dom. Puss o Kram

2012-06-09 @ 15:00:07
Postat av: Malin Karlsson

Mikaela, det är otroligt att se dig vara så starkt, att du klarar allt detta är något jag inte förstår mig på! Jag har själv blivit skadad en gång så det krävdes operation, jag brände hål ner till skallbenet, jag tyckte att det var jobbigt som f*n och så ser jag det här, du ska veta att jag beundrar ditt mod och din styrka! Och jag måste bara säga att du börjar bli lika fina som du varit förr! Det spelar ingen roll om du har peruk eller inte, du år otrolig vacker ändå! Hoppas att allt ordnar sig och komihåg, eu är ALDRIG ensam, vi, alla omkring dig, vi finns här för dig! Du är grym tjejen!

2012-06-09 @ 19:02:37
URL: http://letskillsomemonsters.blogg.se/
Postat av: Majken

En fråga, hur lång tid kommer det ta innan du kan komma tillbaka till skolan? Du skriver att de kommer ta månader innan du blir bra.. Jag hoppas det går fortare! Men kommer du få gå om ett år i skolan då eller har du inte pratat någonting med skolan? Vad säger dom? Krya på dig gumman.. <3

2012-06-09 @ 19:25:46
Postat av: Anonym

<3

2012-06-09 @ 19:28:16
Postat av: Mia

Ingen eller iallafall inte många kan föreställa sig hur hemskt det är att behöva gå igenom det du gör Mikaela!



Vi är så fruktansvärt glada över att du överhuvudtaget lever! Och då är det lätt att glömma bort att det du går igenom nu säkert är tusen gånger jobbigare än själva olyckan!



Du har en lång och jobbig tid framför dig! Och jag önskar av hela mitt hjärta att vi kunde göra något för att underlätta din kamp! ♥



Älskar dig lillgumman! ♥ Fortsätt att vara stark! Och att vara stark innebär inte att man inte får bryta ihop ibland. Ibland måste man få släppa ut alla känslor för att sen kunna ladda om på nytt för att komma tillbaka ännu starkare!



Vi är sjukt stolta över dig Mikaela! ♥







2012-06-09 @ 21:54:12
URL: http://intebaramia.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Du är så stark Mickis! :) Kram!

2012-06-09 @ 22:31:08
Postat av: Linn

Hej Mikaela! Hoppas du blir helt bra, även om det tar tid!



Kram Linn

2012-06-10 @ 16:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0