man ska aldrig klaga..

Varit på sjukhuset idag, blev en lång och jobbig dag. Har ju vetat att jag fick en fraktur på ryggraden, men idag fick jag reda på att det är på hela 5 kotor i ryggen jag har sprickor i. Det är verkligen helt sjukt att jag inte blev förlamad eller något och kan gå nu. Är så oerhört tacksam att jag lever och kan röra mig osv. har en värre skada än vad man trodde på ena ögat, synen har ju blivit enormt mycket dåligare men ena ögat är extremt, jag ser dubbelt när jag kollar åt höger och det finns en risk att det aldrig kommer bli bra.. Nu är det bara hålla tummarna att det läker!!

Så jag ber om ursäkt om jag skriver fel osv, det blir jobbigt att se ibland så jag bara chansar för det mesta haha

Tänk alla gånger jag nästan grät för håret inte var perfekt, sminket inte blev bra, när man var missnöjd över sin vikt, det är enbart skit saker! gått ner i vikt på dessa veckor för jag inte kan äta utan bara dricka och jag kan säga att jag hade varit lycklig förr över det att väga 46 men nu kan jag säga att det betyder inte ett skit, skulle kunna väga 146 kg om jag slapp allt detta.. jag kommer aldrig någonsin klaga på något sådant igen. Jag har inte känsel i vissa delar i ansiktet, men det kommer förmodligen komma helt tillbaka. Längtar efter att kunna fixa mig och få känna mig fin, även om det var för en sekund.. för nu känner jag mig som ett monster varje dag, varje sekund.. Men som tur lever jag men man vill ändå inte känna sig äcklig osv..

Inatt fick jag sällskap utav den bästa som gett mig så otrolig lycka och vilja att kämpa! Helt underbart att inte vakna ensam! Den känslan är i huvudet hela tiden att jag är livrädd att bli ensam så varje sekund jag har folk omkring mig känner jag mig tryggare i livet.

Nu ska jag ta en klunk cola och hoppas jag känner smaken! DET GJORDE JAG, bara en sådan sak gör mig lycklig. Första gången jag druckit läsk sen olyckan, helt underbart bara det!

Lukt känner jag inte speciellt heller, hoppas det kommer tillbaka snart!

den friskaste sidan av mitt ansikte, peruk på men sitter helt knas haha..
ska ta kort med en kamera sen så det blir klara bilder så ni ska få se hur
mitt ansikte verkligen ser ut. Om det ens är någon som vill se,
så jag inte gör er äcklade men som sagt, min blogg jag behöver skriva
om olyckan osv så ni behöver inte läsa och kolla om det är jobbigt!
Tänk att mitt ansikte var helt förstört, bara massa frakturer osv, dom har byggt upp mitt ansikte på en 16 timmars operation från gamla bilder på mig, ska bli spännande att se när allt läkt och svullnaden är borta hur jag verkligen ser ut nu.
Men flera operationer kommer jag behöva gå igenom om jag vill fixa till något. Det känns skönt att veta att dom verkligen vill få mig som förr igen!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tycker faktiskt att du är himla vacker trots olyckan.

Om man tänker på hur allvarlig olyckan faktiskt var så kan du nog tacka din lyckliga stjärna att du fortfarande kan se ut som den vackra tjej du är!

Skönhet kommer ju trots allt inifrån även om ett vackert yttre gör det lättare.



Stor kram

2012-06-04 @ 19:52:07
Postat av: Rosanna

Du är fortfarande hur söt som helst och jag menar det verkligen! Fortsätt kämpa.

2012-06-04 @ 20:03:32
URL: http://rosannaholmstrom.devote.se
Postat av: Gunn Andreeff

Du är jättefin <3

2012-06-04 @ 20:20:54
Postat av: martina lager

Du Är så duktig som.kämpar på! Hela familjen tänker på dig <3

2012-06-04 @ 20:36:41
URL: http://martinalager.blogg.se/
Postat av: LINNEA'

Fortfarande underbart fin!

Kämpa på mickis! Tänker på dig jätte ofta & saknar dig!

KRAM <3

2012-06-04 @ 20:52:33
URL: http://linneamalmborgs.blogg.se/
Postat av: Elin Söderqvist

fina mikaela! tänker på dig, du är så otroligt söt som du alltid har varit! <3

2012-06-04 @ 21:31:18
Postat av: Elina

Du är sjukt fin trotts allt du gått igenom, du har haft en ängel vid din sida som verkligen vakat över dig, kämpa på tjejen !

2012-06-04 @ 21:43:49
Postat av: felicia udenius

vill bara KRAMA DIG mickispickis! du är underbar och stark och alltidalltid fin. gud va mycket framåt det går!

2012-06-04 @ 22:12:48
Postat av: Maja

Fina mikaela!

Massvis med styrke kramar till dig tjejen,

Du fixar det här ! <3

2012-06-04 @ 22:24:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Emma Lager

Du är helt otroligt stark Mikaela & så otroligt fin! Tänk på att det inte gått så lång tid ännu trots allt och när allt läkt färdigt kommer nog allt bli som du vill <3 Jag känner nog ingen med mer kämparglöd än dig! Massa kramar, vi tänker på dig hela släkten.

2012-06-04 @ 22:54:28
URL: http://knuutan.blogspot.com
Postat av: josefin tranberg

Du är fortfarande helt underbart fin mikaela! Bara sen vi var och hälsade på så har det ju läkt jättebra och svullnaden har gått ner oerhört mycket!! Älskar dig vännen, du är en helt otroligt stark och bra tjej! <3

2012-06-05 @ 07:17:16
Postat av: Cathrıine

Mikaela du ar lika vacker som du alltid varit.

2012-06-05 @ 14:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0