Ett påhopp kanske? eller nä! dagens fakta.

Jag satt nyss och läste lite bloggar och jag blir så himla irriterad på små tjejer.. speciellt 96or, vet inte vad det är med just dagens 15åringar. Det är otroligt pinsamt iaf, för risk att få massa klagomål så aa jag vet, dom är bara två år yngre med tacka gudarrna att jag inte var så pinsam när jag var 15. Och det händer jävligt mycket på två år, iaf för mig och ur min åsikt. Jag hoppas för deras egen skull att dom kommer ta och mogna till lite iaf. Sitta och tro så jävla mycket och skriva t.ex 'när jag var liten' vadå när jag var liten? haha 15 är litet, 17 är inte heller så jävla mycket men om man umgås med dagens 15 åring och en 17 åring så har det hänt jävligt mycket och det blir en stor skillnad. Var t.ex på fest i lördags, helt plötsligt är det miljoner små brudar och nästan alla klaga på dom och ingen ville egentligen ha dom där men så får man höra 'dom är ju lätta att få iaf'. Det måste ju brudarna förstå själva att dom är välkomna av just en anledning för att killarna tycker dom är lätta. Det är patetiskt! förstår dom inte det själva? och det roliga är att dom låter sig vara lätta också. Och självklart finns det äldre som också gör sig lätta och håller på, ligger med allt och alla. När man kommer in i rummet börjar dom viska och glor som dom små f*ttor dom är. haha! Visst några var ju trevliga och kunde gå och hälsa liksom och är säkert söta i personligheten men jag kan säga att 98% av tjejerna där gjorde bort sig. Står och dansar i ett vardagsrum typ 3 tjejer, och halvt strippar och tror dom är snygga och sedan när små tjejer ska vara med på fester ska det alltid bli bråk, hela tiden. Tjejerna springer ut, skriker, gråter, spottar på varandra, 'slår' varandra, sen kramas, säger att dom älskar varandra om inte det så dagen efter får man se bråken över facebook. Det är PINSAMT. Sen en till sak, när äldre killar sitter och driver och 'raggar' på tjejerna skriver att dom är snygga, osv osv. Dom tar åt sig DIREKT och 5 sekunder efter har dom berättat för halva världen vilken kille som sa vad. Jag förstår inte hur man kan vara så dum?

Måste tillägga :

Man får vara full och göra bort sig!
ja  - men man blir inte full på en cider.

Man får bråka på fyllan!
Visst - oftast då man träffar folk och vågar visa/säga vad man känner
men man behöver fan inte gråta och spåra för att man t.ex blir kallad fjortis.

Man får vara omogen och lättlurad!
Självklart! det hör till men sen äre dags att växa upp och kanske tänka till lite.

Och att ni bygger upp en attityd och spelar så jävla kaxiga och tuffa,
den kan ni lägga ner direkt för den gör er bara ännu mer pinsamma.

Och som tur finns det vissa exempel så man slipper skämmas helt över små brudarna. T.ex Linnea Malmborg, himla fin tjej! + många andra jag inte orkar ta upp.

Så tjejer, ta er i kragen och visa lite klass!

Kommentarer
Postat av: LINNEA'

Hahaha, tack mikaela! :D

2011-12-06 @ 15:43:27
URL: http://linneamalmborgs.blogg.se/
Postat av: Jenny

är 96 själv men shit vad jag håller med !

2011-12-06 @ 15:43:30
URL: http://jennyfelicia.blogspot.com
Postat av: Pernilla

helt rätt!

2011-12-06 @ 18:41:53
Postat av: Johanna

Tycker faktiskt att texten stämmer in på en del 96or, men LÅÅÅNGT ifrån alla så fattar inte varför alla ska stämpla oss? lixom det är bara onödigt. Det är ju våra liv och jag fattar inte varför ni 94or som tror att ni är så jäcla mycket bättre ska bry er? sköt er själva vafan. och dedär om att alla små "fjortisar" sprang runt och grina i lördags, lixom hennes bästa kompisar svek henne, och hon förlorade någon som hon tyckte väldigt mycket om.

och det var inte en enda jävel som drack cider! hahaha. Och detdär med att det stog och dansade massa. lixom, jag hade inte druckit så mycket, men man kan väl ställa sig och dansa för de och inte för att man e smockfull på en cider som du säger, eftersom det inte ens var nån som drack cider... man kan ju göra det för att de är kul? Och att hon var ledsen på EN fest så vafan måste alla ni gå på henne för de? bara för att hon e 96a? för när du fick stryk av en 96a så satt ju du o grina i typ timmar? så varför kan du göra det och inte en 96a utan att göra bort sig? Lixom, igentligen gilar jag inte att bry mig, men när det är mina vänner du snackar om så tänker jag fan inte ta de. Visst ENDEl 96or är lätta, men de är väl deras sak? men du får det verkligen att låta som att ALLA är det. även fast det kanske inte är det du menar. Och du säger att endel är trevliga och så, men dom andra då? om du inte har pratat med dom så vet du ju inte så då kan du ju inte sitta o snacka skit om dom, och om det är 96or som är typ bitchiga mot dig kan det inte vara så att det är du som är bitchig då? eller är allt 96ornas fel...?

haha lång text :D men om du har tid eller lust kan du ju skriva på fb eller någonting, vill gärna veta dina åsikter lite mera....

2011-12-07 @ 21:11:50
URL: http://johannahallkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0