gott&blandat

Har varit kass på att blogga men inte haft lust alls, inte vetat vad jag ska dela med mig av men nu har jag iaf lite att dela med mig av för er som kollar min blogg även fast jag inte skriver, söta ni.

Mjaa,, kan börja med att jag fick dålig nyhet förra veckan på sjukhuset angående en operation på näsan jag trodde (och som dom sagt) att jag skulle få göra nu på hösten men får vänta ett år till.. dom ska ta ben från mitt lår och bygga upp näsan med men mitt ansikte är långt ifrån läkt så dom kan inte operera upp för det kommer bara förstöra ännu mer. Men ögat ska jag nästa vecka till sjukhuset och planera operationen, det sa dom att dom iaf kommer kunna operera. Skulle jag få avslag igen vet jag faktiskt inte vad jag skulle ta mig till. Jag hatar detta, att varje gång man ser sig i spegeln bara se saker som är förstörda och inte är klart, som ett pussel som inte är färdigt, precis så känner jag mig. Som ett pussel läkarna håller på och bygger på som dom inte är klara med. Det är ett helvetet. Visst det kunde ha varit värre, vissa dagar kan jag trösta mig med det men ibland får jag faktiskt klaga och sörja det som faktiskt blev förstört och som jag lider av sen olyckan.

Jag har aldrig någonsin haft en såhär stark känsla av att jag är ensam, dagarna blir allt jobbigare och jobbigare. Jag försöker hela tiden va stark, jag vill vara stark och varken va svag eller behöva må såhär. Men det tar emot, allt mer. Vad hade jag gjort utan min fantastiska familj och släkt? men efter regn kommer solsken, man måste tänka positivt annars blir man tokig, men när ska allt lätta?

Och mitt i allt skit så förra torsdagen fick storebror och Elin en liten pojke, William, dom frågade mig om jag ville bli gudmor också, helt underbart. Sen på söndagen fick kusin Elina en liten flicka, Alva, som fick heta Mikaela i mellannamn. Hur gulligt?! Så underbart fina bebisar dom fått! Och självklart är det stor lycka.

Ännu en bra sak som hänt är att jag äntligen fått slippa peruken! Satte i löshår förra veckan, det var en så oerhört stor lycka för mig!

Tänkte bjuda på lite bilder från lite shopping jag gjort nu senaste gången i stan och Thuns :




Kommentarer
Postat av: Matilda

Så söt du är! Är så glad för din skull att det inte blev värre än det blev i olyckan.. Klart man får vara ledsen över det man förlorat! Kram

2012-10-13 @ 20:16:54
URL: http://Matildasbrain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0