saker & ting

många har påpekat att jag borde känna 'lycka' över pengarna jag kommer få från min försäkring för denna olycka. Och jag kan säga det att pengarna jag kommer få, ser jag ingen lycka eller glädje alls med, jag skulle lika bra kunna kasta dom i havet, så lite betyder dom för mig och jag skulle kunna vara skyldig nån tio dubblat för att få slippa allt detta. Men något bra ska jag göra av dom iaf. Något mitt liv kommer ha nytta av.

Jag har skickat efter massvis med kläder i veckan, ett försök att kunna känna mig lite fin med nya kläder osv, känner ingen som helst lycka med det, jag som förr beställde kläder hela tiden och det kändes som jag väntade på en miljon varje gång för jag älskade att få paket på posten och hämta ut och få testa nya snygga kläder. Men jag struntar helt i kläder osv. Skickade efter en klänning igår jag tänkt ha på midsommar, mitt mål är att kunna vara ute och fira midsommar då som alla andra. Jag ska köpa hur dyrt smink som helst imorgon som modeller använder osv bara för att kunna känna att jag vågar gå ut på midsommar och kanske kommer kunna känna mig fin så inte min ärr osv syns! Hoppas verkligen att det fungerar så bra som jag hört att det gör.


Nu kommer jag säga emot mig själv lite med tanke på hur mycket jag skrivit om att jag känner mig ful osv men aja ni som är smarta förstår :


Saker & ting har ingen betydelse alls, jag har alltid varit sådan som brytt mig så oerhört om utseende osv men tänk att man ska behöva gå igenom något sådant här för att ändra bild så mycket som jag gjort. Det är verkligen insidan som betyder mest, det betyder faktiskt allt. Jag vill fortfarande inte känna mig ful för jag vill kunna vara bekväm med mig själv, men ändå. Insidan hos andra är något jag kunnat struntat i och inte brytt mig om men det är det helt klart ändring på. Jag kommer uppskatta saker jag inte skulle uppskattat förr. Jag tror att allt detta ändrat mig rätt mycket hur jag kommer vara framöver för synen jag har på allt har ändrats så otroligt mycket! Får se hur det håller i sig och märks när jag börjar vara ute igen :) . Men jag tror verkligen det kommer hålla i sig för detta är något jag kommer få leva med varje dag för resten av mitt liv, vissa ärr kommer alltid finnas kvar och jag kommer komma ihåg allt varje gång jag ser mig i spegeln. Har ärr på insidan också som alltid kommer finnas kvar också

Kommentarer
Postat av: jasmin yilmaz

måste bara få säga att jag tycker du är så sjukt otroligt stark som kämpat dig igenom detta! en riktig kämpe att se upp till

2012-06-12 @ 22:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0