Vila i frid min älskade hund..

Vaknade, var på väldigt bra humör, sedan skriver mamma 'Hej vännen. Kom hem snart, vi måste prata♥' Jag förstod direkt att det hänt något och tänkt först på mormor som är väldigt sjuk just nu.. Men sedan tänkte jag, nej det är inte mormor, jag kände bara den känslan för känslan jag hade när farfar dog fanns inte där på samma sätt så jag förstod att det inte var hon men att det handlade om döden kände jag direkt. Bästa Tove körde hem mig och tårarna rann redan då för jag kände verkligen att det var något allvarligt. Kommer hem, ser mamma & Daniel och kollar mot bilen, bakluckan är öppen där Ricco, våran hund, ligger. Så kände tänk om det är mormor ?! .. Sen går jag ut håller i väskorna och mamma säger ' Nu kommer du bli väldigt ledsen Mikaela, men Ricco röntgades idag och det visade sig att han har cancer och klockan 5 idag ska han få somna in' jag skrek 'Det ska han inte alls det!' och kastade sakerna jag höll i på marken och kröp upp i bakluckan till min älskade hund. Och sen gick vi in, lillebror & pappa kom hem och alla kramades och gosade med Ricco och alla visste att sista tiden med honom tickade. Sedan åkte storebror Daniel och pappa iväg med honom, mamma adam & jag stod och kollade när Ricco åkte iväg.. En timme senare ringer pappa och säger att han nu fått somnat in. Efter tio år med världens finaste hund var han nu borta, nu har vi ingen hund längre :(

Sådana här dagar ska inte få finnas, vad är meningen att behöva förlora någon?! hänt så mycket senaste tiden, man hinner inte repa sig tillräckligt från senaste sak innan det nya kommer. Som någon står och ger mig en käftsmäll om och om igen.. Som någon sträcker sig och ger mig sin hand när jag ligger ner och sedan puttar ner mig igen om och om igen..

Du var den bästa hunden man kan önska, kommer saknar hur du gick och snutta på ditt öra när du blev glad när vi kom hem, bebisen.. '& när du hoppade upp på handtaget på morgonen som man vakna och blev livrädd bara för du ville komma in och mysa i sägen  <3

Jag viskade till Ricco att hälsa upp till farfar och morfar, vila i frid mina änglar <3

lyssnar på lite depp och saknar..

3 Doors Down - Here without you
I'm here without you baby
But you're still with me in my dreams

James Blunt - Goodbye my lover
Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me

And I still hold your hand in mine.
In mine when I'm asleep. <3

Nickelback - Far Away
That I love you
I have loved you all along
And I miss you
Been far away for far too long
I keep dreaming you'll be with me
and you'll never go
Stop breathing if
I don't see you anymore


Sista bilder som jag tog idag på älskade Ricco :

kommer aldrig mer få känna dina pussar gubben..






Kommer sakna att se dig stå/sitta på din pall och kolla ut genom fönstret.. <3











Lite gamla bilder på våran ängel:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0