kan man börja om?

Jag undrar, kan man få börja om? Kan jag här och nu bestämma att jag ska ändra mig. Vara den person jag vill vara. Jag har valt fel vägar flera gånger, gjort val jag ångrar. Man behöver stöd ibland, någon som ser igenom den sköld du byggt upp för alla andra hur dom ska se dig. Man behöver lite hopp ibland om att allt kommer bli bra. Att det kommer finnas någon vid din sida som alltid kommer stötta dig. Jag trasslade till det någonstans på vägen.. Jag söker, söker och söker. Jag måste stanna upp och plocka upp bitarna av mig själv jag tappade på vägen. Kom ihåg, du måste lära dig själv att älska dig innan du kan släppa in någon annan som kan göra det.

Glöm aldrig att ta vara på dom personer du möter på vägen, döm aldrig någonsin en person. Du kanske ser hur den är utåt, men ingen vet hur den har det hemma eller hur den mår. Den flicka som blir mobbad i skolan som är lite udda som ingen bryr sig om, kanske är den flicka som blir slagen hemma, får höra att hon inte duger, hon kanske ligger om nätterna och önskar att allt fick ett slut. Tjejen som skrattar i skolan och kommer med nya kläder hela tiden och verkar vara så lycklig, kanske är den tjej som är mest vilsen av alla, som går med hjärtat i halsen hela tiden och är så osäker på sig själv. Glöm inte det.


Kommentarer
Postat av: Isabella szerafia

<3

2011-09-28 @ 19:41:49
URL: http://szerafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0